Monday 29 December 2014

Klinik Perdana dan...........??

Ini merupakan kali pertama admin menulis blog so kalau ade sebarang penambah baikkan sila lah beritahu admin yee :D



Admin bercadang untuk memfokuskan Klinik Perdana ini lebih kepada penjagaan kesihatan terhadap ibu dan bayi kerana admin sendiri pernah melalui banyak masalah apabila bayi pertama admin dilahirkan.

Ni dia si kercik admin :D


Taken this picture on :

1 September 2013 @ 10.59am

Name : Auni (admin suka nama anak 4 huruf je)

Hospital Pusat Rawatan Islam Kuala Lumpur


Isn't she CUTE?!!









So bermula la chapter baru admin apabila si kercik ni hadir dalam hidup admin. Si kercik lahir dengan keberatan 3.68kg (sangat berat!!) + Polyhydromnions (banyak air ketuban) dan Doktor pada ketika itu mencadangkan untuk mengeluarkan bayi secara LSCS (Lower Segment Caesarean Section).

Beberapa jam sahaja selepas si kercik ni tengok dunia, si kercik mengalami kekuningan yang teruk (Newborn Jaundice) dan admin pada ketika itu terpaksa la mengambil inisiatif rawatan Fototerapi (lampu Biru UV) di mana ia memberi kesan yang baik dalam menurunkan kuning bayi admin.


Alhamdulillah :D
p/s : mulut senget si kercik wei...

Bercakap mengenai Fototerapi! Klinik Perdana Seberang Takir menawarkan perkhidmatan menyewakan mesin fototerapi kepada para ibu dan bapa yang baru menerima cahaya mata dan mengalami masalah bayi kuning!!

Kita tak pakai da mesin yang lama (yang banyak kesan sampingan) seperti dehidrasi akibat kepanasan lampu, terpaksa pakai penutup mata, bayi terpaksa baring meniarap dan baring di atas mesin yang keras?

Klinik Perdana telahpun berkolaborasi (wow! ape tuh?) hehehe.. maksudnya berganding bahu dan tangan dengan syarikat Bilibaby Phototerapy Rental Kuala Terengganu di mana mereka menggunakan mesin fototerapi yang terbaru!! berjenama MEDELA! 

Admin sendiri dah review mesin fototerapi tersebut dan mesin tersebut boleh dikatakan tiada kesan sampingan langsung dan Klinik Perdana Cawangan Seberang Takir mengambil keputusan untuk menawarkan perkhidmatan ini.

Ni serba sedikit detail mesin tersebut :D

Bayi boleh baring dengan selesa, 

tanpa penutup mata, 

baring di atas mesin yang permukaannya lembut dan 

mesin fototerapi ini dilengkapi ventilator agar bayi tidak terdehidrasi akibat kepanasan.

Dan mesin ini mudah digunakan!

Mesin fototeapi yang available untuk disewakan di Klinik Perdana Seberang Takir ada 5 unit. So biasanya customer mane yang call dahulu dan buat booking akan diberikan keutamaan! Bole call number nih

Call : 013 850 8929

Kalau nak Whatsapp dulu pun boleh! Pakai number ni okay :

Whatsapp : 013 700 6685

Staff Klinik Perdana Seberang Takir sentiasa membantu anda.




Feel free to call / message and whatsapping Klinik Perdana Seberang Takir!

Nanti admin buat satu post blog yang khas tuk detail mesin fototerapi ni :D

No comments:

Post a Comment